Od více než 260 let Gerlach doprovází Poláky v kuchyni a jídelně.

Budovaná tradice po dobu více než dvou století spojuje nadčasovou eleganci s nejvyšší kvalitou vyráběných produktů, které byly oceněny řadou cen a vyznamenání.

1760

Filip Szaniawski začíná stavbu vysoké pece na surovou železu v Kuźnicích Drzewických, aby obnovil Drzewici její bývalou slávu před mnoha válkami a přírodními katastrofami. Tento okamžik je východiskem k rozvoji drzewické továrny.

1824

Válečné události způsobují zmatek v historii továrny, ale v roce 1824 začíná Samuel Gerlach, který se vzdělal v zahraničí jako řemeslník, výrobu nožů a chirurgických nástrojů.

1829

Car Mikuláš I. ocenil kvalitu výrobků Samuela Gerlacha a povolil používání korunované značky, která zůstala v logu společnosti Gerlach S.A. dodnes.

1846

Po smrti Samuela Gerlacha a jeho manželky přebírá vedení nad továrnou jejich dosavadní zaměstnanec, mistrovský nožíř – August Kobylański. Ten si vezme nejstarší dceru Samuela Gerlacha – Emílii a společně kupují drzewickou továrnu.

1875

Vnuk Samuela Gerlacha – Samuel Kobylański obnovuje činnost továrny svého dědečka pod názvem "S. Kobylański dříve S. Gerlach" ve Varšavě.

1886

Vzhledem k dobrému vývoji továrny a rostoucí poptávce po jejích výrobcích Samuel Kobylański společně se svým bratrem Bronisławem kupují na prodej nabízené pozemky Kuźni Drzewickie.

1893

Vzniká komanditní společnost "Bracia Kobylańscy Továrna ocelových výrobků dříve Gerlach", a bratři Kobylańscy modernizují drzewické závody, zdokonalují výrobní technologie a rozšiřují sortiment.

1914

S vypuknutím první světové války se situace továrny stává obtížnou a válečné události částečně ničí závod. Teprve po skončení války bratři Kobylańscy obnovují výrobu v Kuźniach Drzewickich.

1928

Samuel a Bronisław přeměňují firmu na akciovou společnost "Kobylańscy akciová společnost pro průmysl a obchod ocelovými výrobky" a vedení v továrně přebírá syn Samuela - Kazimierz Kobylański. Továrna prochází řadou reforem a jsou zahájeny provoz nových oddělení.

1939

Na cestě dynamického rozvoje firmy se objevuje II. světová válka a mnoho zaměstnanců vstupuje do řad armády. Přesto však v podzimním roce 1939 Kazimierz Kobylański zahajuje sníženou výrobu.

1943.png

1943

Rozhodnutím nacistických úřadů je závod uzavřen. Stroje a zaměstnanci jsou převezeni do Gubenu v Německu.

1951

Po skončení války se podaří získat zpět přibližně 2/3 strojů zabavených Němci a v té době továrna funguje pod státní správou. V roce 1951 změní svůj název na "Nožířská továrna Gerlach".

1960

Rostoucí poptávka po výrobcích Gerlach způsobuje rozšíření továrny, vytvoření oddělení polotovarů, oddělení nádobí, stavbu skladu a zahájení výroby nožů do sklizně.

1974

Konají se slavnostní oslavy 150. výročí firmy a závěry dosavadní činnosti ukazují dynamický a impozantní vývoj ve srovnání s předchozími lety. Začíná se výroba inovativních kuchyňských nástrojů, jako jsou: nůžky na drůbež, bramborové nože nebo stolní náčiní. V 70. a 80. letech se značka Gerlach stala v Polsku synonymem kuchyňských potřeb.

logo.png

1992

Dojde k transformaci společnosti na jednoosobovou státní společnost a v roce 1995 na akciovou společnost.

logo.png

2004

Od poslední transformace společnosti a jejího převzetí soukromým vlastníkem se datuje stále silnější rozvoj společnosti a pochod po dalších schodech žebříčku nejlepších polských značek.

2013.png

2013

Gerlach rozšiřuje sortiment produktů uváděním na trh kuchyňského nádobí jako hrnce a pánve, které rychle získávají uznání zákazníků. Rozšíření nabídky Gerlach o nové produktové kategorie přispívá k rychlému a významnému růstu obratu společnosti.

2016.png

2016

Objevuje se první celopolská kampaň v tisku a venkovní reklamě "Společné okamžiky chutnají lépe". Kampáň je zaměřena na mladé páry a rodiny, které při společném vaření používají produkty Gerlach.

2017.png

2017

První online kampaň značky "Udělejte si svátek", která propaguje používání produktů Gerlach každý den, nejen o svátcích.

2018.png

2018

První televizní kampaň značky Gerlach propagující široký sortiment - hrnce, nože, pánve.

2019.png

2019

Po letech Gerlach opět zavádí do svého sortimentu zahradní nářadí. Více než 150letá zkušenost v této kategorii způsobuje, že se začíná dynamicky rozvíjet. V tomto roce byla také zavedena strategie společnosti na léta 2020-2025.

2020.png

2020

V tomto roce značka oslavuje kulaté výročí, k 260. výročí vydává unikátní jubilejní knihu o Gerlachu s názvem "Historie vykována v oceli", popisující osudy společnosti od jejích počátků až do současnosti.

2021.png

2021

Neustálý rozvoj značky umožnil otevření většího, modernějšího skladu v Drzewici. Jedná se o důležitou investici a velký krok ve vývoji podniku. Značka také zavedla nový standard prodejní expozice, postavený na konceptu záštitních obchodů, kde si zákazník může prohlédnout široké portfolio produktů.

2022.png

2022

Měníme se pro planetu! Chceme mít skutečný dopad na zlepšení kvality životního prostředí, proto díky investici do fotovoltaického systému pochází více než 90 % energie používané v sídle v Drzewici z obnovitelných zdrojů.

2023.png

2023

V tomto roce byla pobočka v Katovicích výrazně rozšířena a rozšířena o moderní kancelářské prostory, které zvýšily pracovní pohodlí týmu a také ovlivnily pozitivní image společnosti. Kromě toho byla spuštěna nová internetová služba, která umožňuje zlepšení nákupních zkušeností zákazníků. Nová platforma začala fungovat jak v Polsku, tak v zahraničí.

2023.png

2024

Značka od začátku roku úspěšně funguje. V lednu se tým Gerlachu poprvé objevil na mezinárodním veletrhu Ambiente jako vystavovatel. To umožnilo zahájení mnoha obchodních rozhovorů s obchodními partnery z celého světa.

Gerlach S.A. dnes

Gerlach je dnes dynamicky se rozvíjející společnost, postupně implementující moderní řešení a čerpající z bohaté, staleté tradice. V posledních letech byla nabídka značky Gerlach výrazně rozšířena a výrobky stále vysoké kvality získávají uznání spotřebitelů. Díky tomu je Gerlach nejznámější značkou na trhu s příbory a kuchyňskými noži v Polsku, což v posledních letech potvrzují ocenění prestižní soutěže Superbrands a další ocenění a tituly.