Od více než 260 let Gerlach doprovází Poláky v kuchyni a jídelně.
Budovaná tradice po dobu více než dvou století spojuje nadčasovou eleganci s nejvyšší kvalitou vyráběných produktů, které byly oceněny řadou cen a vyznamenání.
![](/img/cms/h__1760.png)
1760
Filip Szaniawski začíná stavbu vysoké pece na surovou železu v Kuźnicích Drzewických, aby obnovil Drzewici její bývalou slávu před mnoha válkami a přírodními katastrofami. Tento okamžik je východiskem k rozvoji drzewické továrny.
![](/img/cms/h__1824.png)
1824
Válečné události způsobují zmatek v historii továrny, ale v roce 1824 začíná Samuel Gerlach, který se vzdělal v zahraničí jako řemeslník, výrobu nožů a chirurgických nástrojů.
![](/img/cms/h__d.png)
1829
Car Mikuláš I. ocenil kvalitu výrobků Samuela Gerlacha a povolil používání korunované značky, která zůstala v logu společnosti Gerlach S.A. dodnes.
![](/img/cms/h__1846.png)
1846
Po smrti Samuela Gerlacha a jeho manželky přebírá vedení nad továrnou jejich dosavadní zaměstnanec, mistrovský nožíř – August Kobylański. Ten si vezme nejstarší dceru Samuela Gerlacha – Emílii a společně kupují drzewickou továrnu.
![](/img/cms/h__1875.png)
1875
Vnuk Samuela Gerlacha – Samuel Kobylański obnovuje činnost továrny svého dědečka pod názvem "S. Kobylański dříve S. Gerlach" ve Varšavě.
![](/img/cms/h__1886.png)
1886
Vzhledem k dobrému vývoji továrny a rostoucí poptávce po jejích výrobcích Samuel Kobylański společně se svým bratrem Bronisławem kupují na prodej nabízené pozemky Kuźni Drzewickie.
![](/img/cms/h__1893.png)
1893
Vzniká komanditní společnost "Bracia Kobylańscy Továrna ocelových výrobků dříve Gerlach", a bratři Kobylańscy modernizují drzewické závody, zdokonalují výrobní technologie a rozšiřují sortiment.
![](/img/cms/h__1914.png)
1914
S vypuknutím první světové války se situace továrny stává obtížnou a válečné události částečně ničí závod. Teprve po skončení války bratři Kobylańscy obnovují výrobu v Kuźniach Drzewickich.
![](/img/cms/h__1928.png)
1928
Samuel a Bronisław přeměňují firmu na akciovou společnost "Kobylańscy akciová společnost pro průmysl a obchod ocelovými výrobky" a vedení v továrně přebírá syn Samuela - Kazimierz Kobylański. Továrna prochází řadou reforem a jsou zahájeny provoz nových oddělení.
![](/img/cms/h__1939.png)
1939
Na cestě dynamického rozvoje firmy se objevuje II. světová válka a mnoho zaměstnanců vstupuje do řad armády. Přesto však v podzimním roce 1939 Kazimierz Kobylański zahajuje sníženou výrobu.
![1943.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/1943.png)
1943
Rozhodnutím nacistických úřadů je závod uzavřen. Stroje a zaměstnanci jsou převezeni do Gubenu v Německu.
![](/img/cms/h__1951.png)
1951
Po skončení války se podaří získat zpět přibližně 2/3 strojů zabavených Němci a v té době továrna funguje pod státní správou. V roce 1951 změní svůj název na "Nožířská továrna Gerlach".
![](/img/cms/h__1960.png)
1960
Rostoucí poptávka po výrobcích Gerlach způsobuje rozšíření továrny, vytvoření oddělení polotovarů, oddělení nádobí, stavbu skladu a zahájení výroby nožů do sklizně.
![](/img/cms/h__1974.png)
1974
Konají se slavnostní oslavy 150. výročí firmy a závěry dosavadní činnosti ukazují dynamický a impozantní vývoj ve srovnání s předchozími lety. Začíná se výroba inovativních kuchyňských nástrojů, jako jsou: nůžky na drůbež, bramborové nože nebo stolní náčiní. V 70. a 80. letech se značka Gerlach stala v Polsku synonymem kuchyňských potřeb.
![logo.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/logo.png)
1992
Dojde k transformaci společnosti na jednoosobovou státní společnost a v roce 1995 na akciovou společnost.
![logo.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/logo.png)
2004
Od poslední transformace společnosti a jejího převzetí soukromým vlastníkem se datuje stále silnější rozvoj společnosti a pochod po dalších schodech žebříčku nejlepších polských značek.
![2013.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2013.png)
2013
Gerlach rozšiřuje sortiment produktů uváděním na trh kuchyňského nádobí jako hrnce a pánve, které rychle získávají uznání zákazníků. Rozšíření nabídky Gerlach o nové produktové kategorie přispívá k rychlému a významnému růstu obratu společnosti.
![2016.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2016.png)
2016
Objevuje se první celopolská kampaň v tisku a venkovní reklamě "Společné okamžiky chutnají lépe". Kampáň je zaměřena na mladé páry a rodiny, které při společném vaření používají produkty Gerlach.
![2017.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2017.png)
2017
První online kampaň značky "Udělejte si svátek", která propaguje používání produktů Gerlach každý den, nejen o svátcích.
![2018.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2018.png)
2018
První televizní kampaň značky Gerlach propagující široký sortiment - hrnce, nože, pánve.
![2019.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2019.png)
2019
Po letech Gerlach opět zavádí do svého sortimentu zahradní nářadí. Více než 150letá zkušenost v této kategorii způsobuje, že se začíná dynamicky rozvíjet. V tomto roce byla také zavedena strategie společnosti na léta 2020-2025.
![2020.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/new%20history/2020.png)
2020
V tomto roce značka oslavuje kulaté výročí, k 260. výročí vydává unikátní jubilejní knihu o Gerlachu s názvem "Historie vykována v oceli", popisující osudy společnosti od jejích počátků až do současnosti.
![2021.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/new%20history/2021.png)
2021
Neustálý rozvoj značky umožnil otevření většího, modernějšího skladu v Drzewici. Jedná se o důležitou investici a velký krok ve vývoji podniku. Značka také zavedla nový standard prodejní expozice, postavený na konceptu záštitních obchodů, kde si zákazník může prohlédnout široké portfolio produktů.
![2022.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/new%20history/2022.png)
2022
Měníme se pro planetu! Chceme mít skutečný dopad na zlepšení kvality životního prostředí, proto díky investici do fotovoltaického systému pochází více než 90 % energie používané v sídle v Drzewici z obnovitelných zdrojů.
![2023.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/new%20history/2023.png)
2023
V tomto roce byla pobočka v Katovicích výrazně rozšířena a rozšířena o moderní kancelářské prostory, které zvýšily pracovní pohodlí týmu a také ovlivnily pozitivní image společnosti. Kromě toho byla spuštěna nová internetová služba, která umožňuje zlepšení nákupních zkušeností zákazníků. Nová platforma začala fungovat jak v Polsku, tak v zahraničí.
![2023.png](https://gerlach.pl/img/cms/Historia%20marki/2024.png)
2024
Značka od začátku roku úspěšně funguje. V lednu se tým Gerlachu poprvé objevil na mezinárodním veletrhu Ambiente jako vystavovatel. To umožnilo zahájení mnoha obchodních rozhovorů s obchodními partnery z celého světa.
Gerlach S.A. dnes
Gerlach je dnes dynamicky se rozvíjející společnost, postupně implementující moderní řešení a čerpající z bohaté, staleté tradice. V posledních letech byla nabídka značky Gerlach výrazně rozšířena a výrobky stále vysoké kvality získávají uznání spotřebitelů. Díky tomu je Gerlach nejznámější značkou na trhu s příbory a kuchyňskými noži v Polsku, což v posledních letech potvrzují ocenění prestižní soutěže Superbrands a další ocenění a tituly.